PERIODONTOLOGIA

Leczymy choroby przyzębia, paradontozę i stany zapalne dziąseł.

Wśród najczęstszych objawów chorób przyzębia można wskazać długotrwałe krwawienia dziąseł, odsłonięcie szyjek zębowych, obrzęki i tkliwość w jamie ustnej, wrażliwość na słone i słodkie pokarmy, obrzęki zębów, a także ruszanie się zębów. Częstym, choć ignorowanym objawem chorób przyzębia jest suchość w jamie ustanej i brzydki zapach wydobywający się z ust. Jeśli mamy pewność, że brzydki zapach nie jest konsekwencją zjedzonego wcześniej posiłku, a stan utrzymuje się długotrwale, nie należy lekceważyć takiego objawu.

Przyczyną większości chorób przyzębia jest nieprawidłowa higiena jamy ustnej. Niedokładne lub zbyt krótkie mycie zębów powoduje odkładanie się na zębach płytki bakteryjnej, która po dłuższym czasie twardnieje i zmienia się w kamień nazębny. Kamień nazębny często jest źródłem toksyn, które stanowią przyczynę stanów zapalnych przyzębia oraz w jamie ustnej.

W trakcie pierwszej wizyty wykonujemy podstawowe zabiegi mające na celu poprawę poziomu higieny jamy ustnej pacjenta. Zwykle wykonuje się zabiegi polerowania czy usuwania kamienia nazębnego. Często zęby pokrywane są specjalnym preparatem fluorowym, który ma na celu zapobieganie pogarszaniu się stanu uzębienia. Oceniamy stany jamy ustnej pacjenta, diagnozujemy przyczyny schorzeń i zalecamy odpowiednie wytyczne w kwestii higieny jamy ustnej.

obrzęki zębów

ruszanie się zębów

wrażliwość na słone i słodkie pokarmy

ługotrwałe krwawienia dziąseł